Poort Sluiten

Beste leden,

Graag wilt het bestuur uw aandacht voor het sluiten van de poort.

Volgens het huishoudelijk reglement moet eenieder de poort achter zich sluiten, ook al heeft die de poort open aangetroffen. Dit is verplicht op iedere dag behalve de zaterdag ochtend. Echter gebeurt het te vaak dat de poort openstaat. Dit is niet de bedoeling! We laten thuis immers ook niet de deur openstaan als er geen zicht is op wie er binnen komt.

Na de (poging tot) inbraken van de afgelopen jaren heeft de politie ons uitdrukkelijk op het hart gedrukt de poort gesloten te houden om te voorkomen dat kwaadwillende komen kijken of er wat te halen valt en hoe ze dan binnen moeten komen. En ondanks dat er nooit echt iets weg is, door het alarm dat direct melding maakt en het feit dat er amper iets van waarde is in het gebouw, is er wel altijd een hoop overlast door schade en kost het de vereniging indirect meer geld aan premie voor de verzekering.

Ook draagt het consequent sluiten van de poort bij aan een hoger veiligheidsgevoel van de leden als zij ‘s avonds tegen zonsondergang nog een van de laatsten op het terrein zijn.

De regels van het huishoudelijk reglement zijn opgesteld door de ledenvergadering, u dus! Laten we ze dan ook met ons allen na leven, ook al moet u maar even op de tuin zijn! En spreek elkaar als volwassenen aan op overtreding van de samen opgestelde regels. Consequente overtreders kunt u ook altijd doorgeven aan het bestuur.

Bedankt voor uw begrip en medewerking.