Over VTV Maastricht

Over Volkstuinvereniging Maastricht

Volkstuinvereniging Maastricht is opgericht op 6-4-1972 en is de oudste volkstuinvereniging van Maastricht. Het doel van de vereniging is het bevorderen van het amateur tuinieren. Dit wordt momenteel gedaan door het exploiteren van het tuincomplex inclusief kantinegebouw.

De vereniging is gelegen in de wijk Malberg in het Zouwdal, geklemd tussen Lanaken en Maastricht ligt deze vereniging op 1 van de rustigste plekken van Maastricht en in de natuur.

De vereniging is met 22 verschillende nationaliteiten een culturele mengelmoes, die gebroederlijk samen hun grote passie uitvoeren, tuinieren!  Je komt bij ons dus ook allerlei planten tegen uit alle windstreken.

De meeste leden zijn boven de 40 met uitschieters tot ver in de 80. Een gezonde bezigheid dus! Uiteraard zijn jongere mensen ook welkom.

De faciliteiten

De vereniging beschikt over de volgende faciliteiten:

• Twee watertappunten op het complex
  • Verenigingswinkel voor o.a. meststoffen zoal zoals kalk, NPK-korrels, blauwe korrel, koemestkorrels, tonkinstokken  en  potgrond
  • Mestkuil met regelmatig verse mest
  • Collectieve inkoop van zaden en pootgoed
  • Op aanvraag kan gebruik worden gemaakt van gereedschappen en kruiwagens
  • Kantine voor verfrissing, versnapering en/of  gezelligheid

Lid worden

Op onze website vindt u informatie over de kosten en hoe u lid kunt worden. Mocht u de informatie die u zoekt niet kunnen vinden kunt u altijd contact met ons opnemen.